Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Dyrt att inte sköta sitt hus

Publicerad 2017-04-23 15:43:44 i Allmänt, Hem och trädgård, Regionalt,

  I Norrtälje kommun är det dyrt att inte sköta om sitt hus. Det har nog åtskilliga husägare här i kommunen fått erfara. 

  Den senaste i raden lär vara ägare till en lada med fallfärdigt tak. Om vederbörande inte lagar sin lada inom två månader får vederbörande ett vite från kommunen på 50.000 kr. Detta fanns att läsa på Norrtelje Tidnings webbplats idag.
  Men det var inte länge sedan en företag har blivit hotad med vite på 25.000 kr om de inte städade tomten. 
  Så det därmed ovårdade fastigheter är något som kommunen inte gillar. Tur att jag var ute och fixade på tomten idag vid Mitt Sommartillhåll. Synd nog gick en planka i trappan sönder. Men den ska laga nästa gång jag kommer dit. Den hade blivit lagad idag om det inte hade börjat hagla så mycket. Det är bäst så annars kommer väl kommunen och hotar även mig med vite pga trasig yttertrappa...

/ Ma


Böta 50.000 kr för trasigt ladutak
Böta 25.000 kr för ostädad tomt

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2017-04-23 19:05:31

Det var tuffa tag, men om det är riktigt bedrövligt kan det nog behövas ett vite. Din trappa klarar sig med största sannolikhet! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela