Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Torsdagen 31/8

Publicerad 2017-09-01 21:52:31 i Allmänt, Allmänt, Gratis grejor, Hem och trädgård, Nöjen, Regionalt, Resor,

  Igår var jag på en liten tripp med m/s Rosella som trafikerar rutten Kapellskär-Mariehamn. 

  Det var ett tag sedan jag var där sist och de hade byggt om terminalen i Kapellskär. Som om det inte var nog med det så verkade det som om vägen dit också ingick i ombyggnaden. Det var med andra ord en hel del vägarbeten på vägen dit.
  Kanske inte så jättemycket folk. Men det var ju en torsdag och mitt i veckan. Så det var väl som det brukade vara. 
 

Vädret var lite dimmigt och Viking Amorella som vi mötte ute på Östersjön så ut som på bilden ovan. Mer syntes inte i dimman. 



  Gänget ovan stod för underhållningen. Vad de kallade sig för vet jag faktiskt inte. Men de höll i gång musiken och folk var upp och dansade.


  Ombord kunde man också kolla in en utställning. Temat denna gång verkade vara trädgård. 


  Orsaken till att min kompis och jag tog denna resa var att vi ville utnyttja en gratis resa som just gick ut den 31/8 och den hann vi faktiskt åka på. Vi passade också på att ta lite gratis fika i café Seaside som också ingick i resan samt åka med gratis buss både dit och hem. Det blev en billig kryssning för oss. Jag passade på att handla lite taxfree när jag var där. Men så mycket shoppade blev det inte för mig den här gången. Men det kommer inte dröja så särskilt länge innan m/ s Rosella går ha mig som gäst igen. Jag är nämligen inbokad på en resa där inom snar framtid. Så jag får fundera lite vad jag ska shoppa tills dess.


/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela