Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fd soptippen arsenikhaltig

Publicerad 2017-09-13 18:34:27 i Allmänt, Allmänt,

  Idag när jag var ute och gick fick jag syn på några skyltar som varnade för att marken var arsenikhaltig. Det var vid den före detta soptippen i Norrtälje som dessa skyltar fanns att beskåda. Inte långt ifrån elljusspåret. 

  Jag har hört ryktats att det är tänkt att den gamla soptippen ska bebyggas med bostäder inom en inte alltför avlägsen framtid. Så det är nog inte så konstigt att det tas prover på marken i så fall. Men i detta fall lär de få sanera marken innan de kan bygga på den. 
  Samtidigt som jag såg skylten såg jag också en stor kanelfärgad katt spacera runt där helt ovetande om att den varnades på skyltarna för att vistas där. Tänk bara om katten hade kunnat läsa. Misstänker att den hörde hemma någonstans i trakterna kring Harsjövägen.
 Dessa skyltar måste ha kommit upp ganska nyligen. Så nu kanske planerna på att bebygga den gamla soptippen är på gång. Det har ryktats i många år om detta. Men nu verkar det hända något...

/ Ma



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela