Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Dryga vitesbelopp för ostädad tomt

Publicerad 2017-09-17 18:08:40 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Natur och friluftsliv, Regionalt,

  Just nu är det en fastighetsägare i Norrtälje kommun som hotas med ett vite på 100.000 kr om inte vederbörande städar sin tomt inom nio månader.

  Som om det inte vore nog med det så är det flertalet fastighetsägare som hotas med viten på 20.000 kr om de inte fixar bort bråtet på tomten. Så det verkar som om kommunen är på betet då det gäller att få in vitesbelopp till kommunen. För man får intrycket att ägarna till dessa skräpiga tomter totalt struntar i hur det ser ut på deras tomter. 
  Så det bara att konstatera att det är dyrt att inte städa tomten i Norrtälje kommun. Nästa helg om det är bra väder hade jag tänkt städa tomten vid Mitt Sommartillhåll. Jag har fyra svarta sopsäckar med skräp som måste bort. En kärra med ris som ska dumpas och en del annat skräp som ska förslås bort. Jag får hoppas att inte kommunen inte kommer och anmärker på det och för övrigt hade jag tänkt måla om ladan nästa år. Hade egentligen tänkt göra det i år. Men det blev inte av. Hade tänkt ha målningsjobbet som lite av terapi jobb i samband med semestern. Men både väder och annat satte stopp för det. Nu får jag hoppas på bättre förutsättningar till nästa sommar. Man vill ju inte kommunen ska komma med sina vitesföreläggande pga vanvårdad fastighet...

/ Ma


100.000 i vite för skräpig tomt

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela