Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Dags att lätta på gasen

Publicerad 2017-09-11 17:58:46 i Allmänt, Allmänt, Resor, bilar,

  Den här veckan har polisen extra fartkontroller. Dessutom lär de sikta in sig på alla som kör för fort. Mycket som lite för fort. Så det blir till att se upp om man inte vill få med sig en böteslapp eller kanske rent av bli av med körkortet för fortkörning. 

  De gör tydligen allt för att få ned hastigheten på våra vägar. Allt enligt direktiven som säger att hastigheterna måste ned för att spara människoliv. 
  Så denna vecka får vi som är ute och kör se upp extra mycket i trafiken. För polisen står och lurpassar på oss överallt. Allt för att få dra in pengar till statskassan i form av fortkörningsböter eller kunna omhänderta någon ettrig fortkörares körkort. Så nu gäller det att se upp. Kör försiktigt och håll utkik efter polisen. För de kan gömma sig lite varstans med sin hastighetskamera. Varje buske är en pointal trafikpolis med hastighetskamera. Man kommer ens undan om man bara har kört någon kilometer för fort numera. Alla som kör för fort ska åka dit. Det är tydligt...
/ Ma

  

Trafikövervakningsvecka

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela