Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bredband eller inte

Publicerad 2017-09-05 18:04:29 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, Regionalt,

  Nu har det blivit frågan om det ska bli fiber bredband i omgivningarna kring Mitt Sommartillhåll. Förut verkade det vara klart att Zitius var de som skulle bli den skulle svara för fiberdragningar i omgivningarna. 

  Nu har Ip-only gått ut och erbjudit folk som bor där att teckna kontrakt med dem. Dessutom lär de har påstått att Zitius dragit sig ur det hela och inte alls ska bygga där. Vilket tydligen är fel och nu verkar det som om det riskerar att bli så att det inte blir någon fiberutbyggnad där. Detta pga att det blir för få som tecknar upp sig för ett kontrakt för Zitius. Detta pga att de har tecknat avtal med IP only istället. Vilka inte alls ska bygga där. Det hela verkar minst sagt konstigt.
  Själv har jag fått två erbjudanden om fiberbredband. Ett från Zitius och ett från Ip-only. Så nog har det varit aktivt på bredbandsbyggandet där i krokarna. Men det är alltså solklart att det är Zitius som ska bygga bredband där. Allt annat är nonsens. Blir det inte Zitius, så lär det inte bli något super snabbt bredband i så fall...

/ Ma


Bredband utbyggnad

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela