Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

50 år sedan högertrafik infördes

Publicerad 2017-09-03 18:50:35 i Allmänt, Allmänt, Resor, bilar,

  Idag är det 50 år sedan högertrafik infördes i Sverige. Så det är väl till att säga grattis till högertrafiken i detta land. 

  Jag har själv vara mycket vaga minnen av högertrafik omläggningen. Men jag var ju inte gammal då. Jag är ju född 1964. Men något som jag minns väl är däremot de där skyltarna med ett stort H på.  Precis likadan som den som  sitter bredvid dörren på bilden ovan. För skyltarna satt kvar ett bra tag till. Speciellt på landsbygden där jag bodde som barn. 
  Jag minns speciellt en plats där det satt en sådan skylt. Det var vid en bro över en å som de hade placerat en sådan skylt på var sida om bron. ( Den vägsträckan är nu omdragen och vägen omgjord). 
  Men jag hade nyligen flyttat dit och det är ett av mina första minnen därifrån. Högerskylten vid ån...

/ Ma



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela