Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vargrädd

Publicerad 2017-10-09 19:56:21 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Natur och friluftsliv, Regionalt,

  Fick för stund veta att det tydligen knatade runt en varg straxt utanför Norrtälje. Närmare bestämt i Röcksta. 

  Skulle snart inte förvåna mig om den vargen tar sig till Mitt Sommartillhåll. För det ligger ju inte långt därifrån. Åtminstone är det inte långt för en varg.
  Så nu har jag blivit vargrädd och hoppas jag slipper läsa rapporter om vargens framfart i mina trakter. Jag tycker det är nog med vildsvinen som bökar runt. Fast de är jag inte särskilt rädd för. Det är jag däremot för vargen. 
  Jag hoppas det inte är det där oskygga vargen som höll till i Riala trakterna som nu har förflyttat sig till Röcksta. I vilket fall som helst så vill jag inte ha någon varg i närheten av Mitt Sommartillhåll. Nye någon Björn heller. Även om de också har varit och hälsat på där. 
/ Ma


Varg utanför Norrtälje

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson - Föreläsningar

Publicerad 2017-10-11 20:52:26

Man behöver inte vara så rädd för vargar :)

Det är långt farligare att åka in och handla i stan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela