Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vad en ekorre kan ställa till med

Publicerad 2017-10-07 15:22:36 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Natur och friluftsliv,

  En ekorre gjorde ett antal människor strömlösa kring Nysättra utanför Norrtälje. Den lille gynnararen hade spatserat omkring på en ledning och råkat komma åt något strlmförande och på det viset kortslutet ledningarna. Detta är åtminstone vad elrepatörerna tror med tanke på att de fann en död ekorre vid reparationen av elledningarna.

  Tydligen är de små djuren farliga för vår elförsörjning. Fast det förvånar mig egentligen att inte fler elavbrott händer pga av dem. För hur ofta ser man dem inte knata på elledningarna. Ofta tycker jag.
  Men denna lilla ekorre knatade på en ledning för sista gången och nu är den väck. Nysättraborna fick klara sig ett antal timmar utan el pga ekorrens död. Vad en liten ekorre kan ställa till med.. 

/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela