Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Kontantfritt om drygt fem år.

Publicerad 2017-10-12 17:54:31 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, nyheter,

  Om drygt fem år så lär kontanterna spelat ut sin roll totalt. Närmare bestämt den 24 mars 2023. 

 Då lär kontanterna ha försvunnit för gott. Redan nu så sker de flesta betalningar digitalt via kort. Det är bara ett fåtal betalningar som sker via kontanter. 
  Däremot tar alla inköpsställen emot kontanter. Men detta är tydligen en dyr affär för handeln. Kontanthanteringen lär kosta dem massor. Men nu har forskarna kommit fram till att den 24 mars 2023 har kontanterna fasats ut ur vårt samhälle och är puts väck...

/Ma


Kontantfritt samhälle

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson - Föreläsningar

Publicerad 2017-10-13 13:13:53

Ja, kontanthanteringen är en dyr process, så det är kanske inte så konstigt att den går mot sitt slut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela