Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fästingplågan inte över än

Publicerad 2017-10-01 19:51:11 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Natur och friluftsliv, Regionalt,

   Jag gått omkring och trott att årets fästingplåga var över för detta år.  Men så fel jag hade. Idag när jag kom hem ifrån Mitt Sommartillhåll så var det sådan där äcklig sak som hade bitit sig fast vid arm. 

  Så en liten svart prick som jag inte sett förut. Vid en närmare titt så kunde jag konstatera att det var en pytteliten fästing som satt där. Fram med pinceten och den var puts väck. 
  Tur att jag är vaccinerad mot TBE, med tanke på att fästingen kommer ifrån ett område där det är gott om TBE smitta.
  Men något vaccin mot Borrelia lär ju inte finns. Så nu oroar jag för att fått Borrelia av det äckliga lilla krypet...

/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela