Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Den svarta morgonen

Publicerad 2017-10-17 14:33:14 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, Regionalt, nyheter,

  Imorse när jag vaknade var det kolsvart ute. Jag kunde inte tro att klockan var det den var. Jag trodde att jag hade vaknat mitt i natten. 

  Större blev min förvåning när jag insåg att jag inte hade gjort det, utan att det verkligen var så svart ute som det var.
  De mörka molnen och frånvarav dagsljuset följde ju med långt in på för. Det är ju först nu som det verkar som om det hela verkar ha återgått till det normala när det gäller detta väderfenomen.  
  Vad nu detta väder fenomen beror på är svårt att säga men det ryktas om att de stora bröst bränderna i trakterna kring Portugal skulle kunna vara orsaken. 
  I så fall kan vi nog också snart vänta oss nedfall av en massa sot som gör att vi får sotiga hus och bilar och en massa annat som blir skitigt av sot. 
  Jag är inte riktigt förtjust i det. Jag tycker att jag nyss hade fått balkongen ren från det och nu kommer nästa dos med sot. 

/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela