Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Stockholmarna klarade inte av lodjur

Publicerad 2017-11-16 20:42:58 i Allmänt, Allmänt, Natur och friluftsliv, Nyheter, bilar, nyheter,

  Det är nog bara att sorgligt konstatera att det lilla lodjur som har hållit till i trakterna kring Täby har hittats överkörda.

  Livet i Djursholm och Täby fick ett tragiskt slut för lodjuret. Det hittades överkört på E18 vid Täby. Vem som körde över lodjuret vet ingen ännu. Men föraren smet från platsen. Det är något som är säkert.
  För det är då här att det är inte straffbart att köra på vilt. Men gör man det så ska det omgående anmälas till polisen. Gör man inte det så gör man sig skyldig till smitning och det anses vara ett grovt brott och körkortet brukar ryka i så fall.
  Så nu spekuleras det i om det var någon Stockholmare som redan var trött på lodjurets framfart och helt enkelt beslöt sig för att köra över det då vedefick syn på det.  För varför annars bara dra iväg utan att ringa till polisen och berätta att man kört ihjäl ett lodjur. En viltolycka händer så lätt och det är inget som man anses som vållande till. 
  Så bilförarens konstiga handlade i det har jag faktiskt svårt att förstå. Jag faktiskt själv varit med om en viltolycka för många år sedan med just ett lodjur. Men inte hade jag kommit på tanken att dra iväg bara utan att kontakta polisen.
  Så nu är det lilla lodjurets historia i Täby slut och har istället blivit en polissak...

/ Ma


Sorgligt slut för Täbys lodjur

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela