Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Sagoälgen ska skjutas

Publicerad 2017-11-14 17:50:29 i Allmänt, Allmänt, Natur och friluftsliv, Nyheter,

   Nu har det tydligen beslutat att den vita sagoälgen som har hållit till i skogarna kring Värmland ska skjutas.

  Orsaken till detta är att älgen har blivit så oskygg att den blivit en fara för människor. Det finns de som inte vågar gå ut pga den vita älgen som numera är världskändis.
 Men även om den är världskändis så hotas den med avlivning pga av sitt avvikande beteende. Den är ju ińte ett spår rädd för folk.
  Djurvännerna rasar mot hot av avlivning av älgen och tycker mycket skulle gå förlorat om denna världskändis till älg skulle bli skjuten.
  Jag tycker på sätt och vis också att det skulle vara synd om den vita älgen försvann. Men samtidigt så värnar jag om de som blir utsatta för denna sagoälg.
  Fast jag de borde lösa problemet med den vita älgen med att placera honom i någon djurpark. Han verkar ju inte vara särskilt rädd för folk, så att hitta någon skötare till honom tror jag inte blir allt för svårt. Så mitt förslag blir att han får bli djurparksälg. Dels pga sitt sagolika utseende samt sin oräddsla för folk...

/ Ma


Den vita älgen

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela