Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Felplanerat

Publicerad 2017-11-25 17:22:44 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Regionalt, Resor, bilar,

 Undra hur stadsplanerarna har tänkt när det gäller området Färsna i Norrtälje.  äDe verkar helt glömt bort att området ligger utanför Norrtälje centrum och inte har gott om bussförbindelser. Tvärtom. För de som bor där är oftast beroende av bilen som de flesta andra som bor utanför centrala Norrtälje. 

 Vad jag har fått veta är att de har räknat med lite drygt en halv bil per lägenhet där. De flesta som bor där är barnfamiljer med minst två bilar per hushåll. Så de som planerade parkeringdplatser har nu sett till att folk borjar flytta därifrån. För det där med att klara sig utan bil när man bor en bit utanfor den centrala stan fungerar inte om man har ett arbete. Det är bara så, även om våra stadsplanerare har svårt att förstå det. Själv är jag glad att jag inte bor i Färsna. För där jag bor har jag åtminstone en plats for bilen...

/ Ma

Skriv inläggstext 

Var parkera bilen i Färsna

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson - Föreläsningar

Publicerad 2017-11-26 21:03:55

Parkeringsplatser är det tyvärr alltid brist på i bostadsområden :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela