Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Den hemliga kärnolyckan

Publicerad 2017-11-11 18:26:13 i Allmänt, Allmänt, Nyheter,

  Nu har det uppmätts radioaktivit i luften i Sverige samt Europa. Det är dock inte av den sorten som uppmätts i samband med reaktorolyckor.

  Istället verkar det som om det är någon form av medicinsk forskningsanläggning som läcker radioaktivitet.
  Området där den läckande anläggningen skulle ligga lär vara någonstans i Ryssland. Eventuellt i Kazakstan. Åtminstone om man ser på luftströmmar och hur de radioaktiva partiklarna sprids i luften. 
  Så nu kan man börja fundera på vad som egentligen händer där bakom järnridån i Ryssland. I Europa och Sverige hade det genast kommit fram vad det var som hade hänt. Nu är det istället tyst som bara den och det brukar det också vara om något liknande inträffar. Det känns nog igen sen Tjernobyl. 
  Få se hur länge det dröjer innan det sipprar ut vad som hänt. Själva utsläppet lär ha registreras i slutet av september till mitten av oktober. Än har jag ingen info om vad som kan ha hänt och var det hände. Men radioaktivt är det i alla fall...

/ Ma 

Radioaktivts olycka

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela