Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fartkameran som fångar flest fartsyndare

Publicerad 2017-05-07 17:26:20 i Allmänt, Nyheter, Regionalt, Resor,

  Nu har det kommit statistik på vilken fartkamera som fångar flest fartsyndare. Den finns i Norrtälje kommun på väg 76 mellan Norrtälje och Svanberga. 

  Hela 1659 stycken satte den fartkameran fast för fortkörning under 2016. Detta förvånade mig mycket. Jag hade gått omkring och trott att den inte fungerade. Men där harjag alltså fel. Fast det kanske är så att det är mestadels Stockholmare och annat utsockens folk som den bötfäller. För jag tycker det är lite konstigt att missa den fartkameran. Den syns ju tydligt och är ju inte dold på något sätt.
  Annat är det med fartkameran som ligger vid infarten till Söderbykarl om man kommer från Väddöhållet. Den dyker upp helt oförberet och när man inser att det är fartkamera där är det för sent att bromsa. 
  Fast jag har egentligen inte haft något besvär av dessa kameror. Trots att jag ofta åker den vägen. Senast åkte jag där idag på vägen till och från Mitt Sommartillhåll. Fast det ska bli fler av dem. Det kan jag se. Straxt innan Husingeavfarten har de satt upp en skylt men någon kamera har inte blivit uppsatt där ännu. Fast man kan tydligt se var den kommer att bli placerad. Så nu får vi se om staten drar in mera pengar på dessa fartkameror...

/ Ma


Fartkameran som fångar flest fartsyndare

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2017-05-07 19:01:26

Jag tror att man flyttar kamerorna lite, så ibland finns den i en kamera ibland i en annan. Ha det gott!

Svar: Kamerorna är inte påslagna jämt. De flyttar via cyberlänk vilka som ska vara igång. Så Du har nog rätt i Ditt antagande.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela