Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Krigsreporter fick poliseskort från Rinkeby

Publicerad 2017-03-01 17:30:21 i Allmänt, Nyheter, invandring, nyheter,


  Det är tydligen så farligt att en utländsk journalist får poliseskort ut från Rinkeby. Åtminstone var det som krigsreportern Tim Pool fick mitt på dagen, då han besökte Rinkeby. 
  Han har nyligen kommit till Sverige för att undersöka om det finns invandrareålder här i landet. Han hade inbillat sig att han skulle kunna gå runt kvarteret obemärkt. Men oj så fel han hade. 
  Bland annat säger han detta på Twitter.   " Vi  måste ha poliseskort nu. Vi har varnats av dem att det kan bli väldigt farligt om vi inte lämnar Rinkeby nu".
I ett annat inlägg på Twitter skriver han följande: "Så det är mitt på dagen. Polisen förföljer oss, för att vi blir förföljda. Vi har varnats att det kan bli farligt inom några minuter. 50 personer kan vara här". 
  Så det är nog bara att konstatera att Rinkeby är för farligt för en krigsreportern Tim Pool. Att  Rinkeby sedan anses vara en så kallad No-go-zone är bara ett faktum. Nu har även utländska medier konstaterat att det inte ens är ofarligt att röra sig där mitt på dagen.
  Kanske dags för våra politiker att vakna och inse situationen och inte stoppa huvudet i sanden som de så länge har gjort. Förhoppningsvis kanske de då kan fatta något vettigt beslut också då som kanske kan lösa den här situationen. Annars får Sverige nog stå ut med att Sverige bilden utrikes försämras och att vi även utlandet vet om att i Sverige finns det No-go-zoner där ingen vågar gå ens på mitt ljusa dagen...

/ Ma


Polis eskorterade krigsreporter ut ur Rinkeby

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela