Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Gårdagens sysselsättning

Publicerad 2017-03-13 16:00:00 i Allmänt, Hem och trädgård, Regionalt,

  Igår var jag på ett möte med grannarna i bostadsrättsföreningen där jag bor. Det handlade om grannsamverkan. Det är tydligen att det ska startas detta i området där jag bor.

  Så nu kommer snart spikas upp skyltar med denna symbol på. Som om det inte är nog med skyltar så uppmanas vi boende att vakta varandras bostäder och lägga oss u omvi märker något underligt. 
  Jag fick en känsla av att det var något som man egentligen borde införa i de områden som grannarna inte pratar med varandra över huvudtaget.  Här i mitt område pratar vi faktiskt med varandra, även om det kanske inte är så vanligt i alla områden.
 Naturligtvis fick vi en massa broschyrer när vi var där. Jag passade på att ta bland annat en broschyr som hette: Gör en trygg och säker investering. Köp,bygg & lova dig en ny trygg och säker bostad/ fritidshus.
  Kan konstatera att omslagsbild föreställde något som är mycket vanligt i trakterna kring Mitt Sommartillhåll och även här i staden. Ett hus under byggnation.
 En annan av broschyrerna som delades ut hette: Trygg i bostaden. Den hade i mitt tycke ett fruktansvärt fult område på sin omslagsbild.  Så tätbebyggt och ingen vidare arkitektur tycker jag. Nu ska ägna lite tid till att ägna igenom dessa broschyrer och kanske också klistra upp de medföljande klistermärkerna på balkong- och ytterdörr...

/Ma

Skriv inläggstext 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela