Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ät INTE färsk kyckling

Publicerad 2017-03-10 18:45:59 i Allmänt, Mat och dryck, Nyheter,

  Nu varnas det för att äta färsk kyckling. Jag var för bara någon dag på väg att köpa en sån där färsk kyckling. Men skippade idén. Orsaken var att jag bara inte kände för att åka iväg och inhandla den där kycklingen. 

  Nu när jag läser om hur sjuk och dålig man kan bli av färsk kyckling numera. Så är jag bara glad över att jag inte tog mig iväg till butiken för att handla, utan övergav den idén. 
  Det var nog ett utmärkt beslut från min sida. Det räddade nog mig från att insjukna i ännu en hemsk magsjuka. Som då hade varit orsakad av kyckling. Lär nog dröja ett tag innan jag äter färsk kyckling igen efter ha läst om larmen om färsk kyckling som är skrivna av smittskyddsläkare. De avråder ju från att äta just färsk kyckling...

/ Ma

Ät inte färsk kyckling

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela