Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Transportstyrelsens IT-skandal

Publicerad 2017-07-27 16:23:44 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, nyheter, politik,

  Nu har det börjat gå upp för folk vad Transportstyrelsens IT-skandal kan innebära. Regeringen har tvingats till en ombildning och flera minstrar har tvingats att avgå. Det spekulerades ett tag om hela regeringen skulle avgå. Så ser dock det inte ut som det blir just nu och vad skulle det i så fall göra.

  De borgerliga är ju också insyltade i det hela i och med att de lade ut IT-driften till utlandet. Jag minst sagt förbannad på de som har varit involverad i detta. 


  Denna annons som ni ser ovan dök upp i mitt Facebook flöde och jag kunde bara inte låta bli att ta en kopia av bilden. För den är så talande, tycker jag. På den tiden som jag jobbade inom Civilförsvaret så hade vi FS data som en av våra dataleverantörer. Fanns inget snack om att vi skulle lägga ut dessa arbetsuppgifter till utlandet. Fast jag slutade ju inom försvaret 2005 och det är mycket som har ändrats sedan dess. Men att någon skulle komma på idén att lägga ut IT-driften till utlandet var det aldrig tal om. Lika lite som att personal som inte var säkerhetskontrollerade skulle komma i kontakt med sådana uppgifter. Vilket nu har uppenbarligen har skett.Jag bara konstaterar att det var bättre förr...


/ Ma

Foto: FSdata


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela