Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Nya fartkameror

Publicerad 2017-07-03 12:10:53 i Allmänt, Allmänt, Regionalt, bilar, nyheter,

  Nu har det beslutats om att de ska sättas upp inte mindre än 11 stycken fartkameror på vägsträckan Söderbykarl - Gråska. Delar vars väg jag brukar passera på vägen till och från Mitt Sommartillhåll. Så nu blir det för mig att hålla hastigheten om jag inte vill få en bit av någon dessa fartkameror som är utplacerade längs med vägen.

  Men det är inte bara på väg 76 som de har placerat ut fartkameror. Även om jag skulle välja att ta väg 1146 till Mitt Sommartillhåll så kommer jag inte undan dem. Fler lär fartkamerorna också bli. Det planeras för sig där omkring 114 fartkameror till i Stockholms län.
  Allt för att vi bilister ska följa de hastighetgränser som finns. Men jag har en annan sak som irriterar mig betydligt mycket mera i trafiken. Detta är att folk definitivt inte kan hålla avståndet till framförvarande bil. De måste absolut läsa registreringsskylten på bilen framför och då ligger man beviserligen alldeles för nära. 
  Vad göra nu detta säger någon. Tydligen har vederbörande inte tänkt sig in i situationen att framförvarande bil plötsligt ställer sig på bromsen och tvärnitar pga att något plötsligt händer på vägbanan framför bilen  framför. Krocken faktum i så fall. Kan de inte ta fram lite kameror till sånt också? Så kanske man slipper bli påkörd bakifrån med allt vad det innebär...

/ Ma

  

Nya fartkameror

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela