Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Hesa Fredriks falsklarm

Publicerad 2017-07-10 15:20:58 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, Regionalt, nyheter,

  Igår kväll vid 22-tiden började helt plötsligt Hesa Fredrik tjuta här i Norrtälje. Jag var precis på väg och skulle gå och lägga mig då den började tjuta. 

  Jag kunde inte fatta vad det kunde vara som hade hänt. De som först nådde mig med nyheten om att det var ett falsklarm var Norrtelje Tidnings webbplats via en liten notis på min mobil om att det hade hänt något. Så fick jag reda på att det var ett falsklarm.
  Då hade jag stängt fönstren i onödan och varit uppe en bra stund för att försöka söka information om vad som hänt. Hade jag inte haft den pushup notis i min mobil hade jag fått fundera ännu längre på vad det var som hänt. Dvs inget alls. 
  Något som tycker de som hade hand om det hela skulle handla gjort var att sända signalen Faran Över så fort de hade kommit underfund med vad som hade hänt. Men inte hörde jag någon sådan signal och har inte hört det ännu. Mycket dåligt med andra ord och stor kritik från lilla mig. 
   Det hade nog besparat folk en massa oro och man hade undvikit att ett antal samhällsviktiga sajter kraschat. Vilket som hände. De gick inte ens enligt uppgift att komma fram på 112.  Hade signalen Faran Över sänt så hade nog inte lika många ringt och besökt olika samhällsajter för hitta information. Då hade folk förstått att det inte var något att oroa sig för. 
  Jag tycker inte att de inblandade myndigheterna skötte detta något vidare. Tvärtom har jag stor kritik. Dvs stort Buu till de inblandade i gårdagens kvällens Hesa Fredriks falsklarm...

/ Ma


Hesa Fredrik falsklarm
Myndighetssajter slogs ut
VMA över hela Stockholms län
Falsk larm
Falskt VMA skrämde Stockholmare

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela