Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

En överraskning

Publicerad 2017-07-08 15:24:03 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Regionalt,

  Idag när jag kom ut till Mitt Sommartillhåll så hade någon placerat ovanstående skylt alldeles intill infart till huset. 

  Det är tydligen att vi som har hus i omgivningarna ska få bredband via fiber. Inget som jag kände till, även om jag hört att det ryktas om att vi låg bra till för bredbandsutbyggnad. 
  Men att de kom på idén att placera skylten vid min infart gjorde mig lite förvånad. Eftersom jag inte har varit intresserad av knappast någonting när det gäller sådant.
  Fast risken är väl att de börjar gräva för bredband längs med vägen och då lär det ju bli i utkanten av min tomt. Kanske är det därför de har placerat sina skyltar där.
  Något fiber bredband vid Mitt Sommartillhåll har INTE beställt. Det är jag dock övertygad om. Har inte sett till den minsta lilla information om detta. Inte ens den minsta lilla info i brevlådan om detta har jag fått. Den första informationen om det som jag får är att någon har stuckit ned en skylt som den ovan vid infarten till fastigheten. 
  Få se detta kommer att föra med sig. Om vi som har hus där kommer att få bredband eller om det blir skyhöga kostnader för att ansluta sig? Frågorna är ganska många. Så jag får ta och forska i saken.. 

/ Ma 



Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela