Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SJUK

Publicerad 2017-01-10 18:58:34 i Allmänt,

  Vaknade trettondagsdagsmmorgonen och var helt däckad pga av någon som jag tror är årets upplaga av influensan. Därav har det varit lite tunnt på bloggen med inlägg. Allt pga att jag legat nedbäddad i tre dygn och de senaste dagarna har lyckats ta mig upp ur sängen. Jag har med andra ord varit ordentligt dålig. Men nu hade jag tänkt försöka at ta igen litegrann av det som jag har missat under tiden som jag legat sjuk. 
  Vad har jag då snappat upp under min sjukdomstid. Jo, de styrande hotar med att dela ut den broschyren som heter "Om kriget kommer"till allmänheten igen. Den har varit borta i säkert 30 år och dessutom ska de rusta upp försvaret. Som om det inte var nog med det så erhöll jag också Medborgarskolans kursprogram. Där Civilförsvarsförbundet har 72 timmars kursen där det gås igenom vad vi medborgare har ansvar för att klara oss själva om det skulle bli någon form av samhällskris. Det är så att vi medborgare är enligt någon gammal lag skyldiga att klara oss i 72 timmar utan samhällets hjälp vid t.ex strömavbrott. Jag misstänker att många inte ens kan klara en timme innan det krisar för dem. 
  Detta kommer samtidigt som det har varit någon stor Försvarskonferens i Sälen. Så det var ju en ganska bra teaming. Samtidigt blir det vattenavbrott inte så långt ifrån mig. Visserligen hade de ett tappställe för vatten. Men jag är väldigt glad att jag inte tillhörde dem som var utan vatten. Med tanke på hur sjuk jag var hade jag nog aldrig lyckats med konststycket att uppsöka ett tappställe för vatten. Fast i och för sig kanske jag inte hade märkt något av det heller. 
  Så nog har hänt ett och annat medan jag har legat nedbäddad i influensan. Nu ska se om jag kan piggna till så pass mycket att jag kanske snart kan ta mig ut och smitta ned några. För man ju smittsam ett bra tag efter att man har fått influensan också. Nja. där skojar lite. Jag tror jag ska hålla mig hemma och kurerar mig istället. Tror det är bäst så....
 
/Ma
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela