Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fredag den trettonde

Publicerad 2017-01-13 17:53:23 i Allmänt,

  Idag är det fredag den trettonde och det är ju allmänt känt som en otursdag.

  Åtminstone om man är det minsta lilla skrockfull av sig. Vad har då denna fredag den trettonde inneburit. För mig personligen har det varit som vanligt än så länge. Det enda oturligt var väl att jag fick nobben på ett jobb sökt. Men det anlade jag nästan. Fast att de skulle skicka svaret fredagen den trettonde förvånad mig lite. Så jag tror jag än så länge har klarat mig undan oturen dom lär följa av fredag den trettonde. 
  Tog och gjorde en spådom på Facebook med tarotkort och den var nog i det hela närmast suverän. Jag hade dragit solkortet. Ingen fredag den trettonde där. 
  Så nu bara att hoppas att det där med fredag den trettonde oturen är för andra. I tidningarna lär det ju vara överfullt av både den ena olyckan värre än den andra. Så nog finns det de som drabbas av fredag den trettonde oturen allt...
/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2017-01-14 10:38:33

Jag klarade mej oxå fint;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela