Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Det varnas för halka

Publicerad 2017-01-16 17:55:50 i Allmänt,

  Här i Roslagen varnas det för halka. Jag har varit ute en sväng och kan konstatera att nog är det halt ute. 

  Mest halt verkar det vara på parkeringsplatserna. Jag klarade mig utan att dimpa i backen idag. Men nog sladdade jag runt rätt bra trots att jag har dubbdäck på min gamla Volvo.  
  Så idag rekommendera jag nog ingen att ge sig ut i dessa trakter utan ordentliga dubbdäck och vana vid att köra vinterväglag.  För snön som har dimper ned döljer halkan. Så tro nu inte att det inte är halt för att det har snöat på halkan.  Det är snorhalt ute.
/ Ma


Halkvarning NT

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2017-01-17 12:53:41

Skönt att det gick bra både till fots och i bil!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela