Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bilar kan förbjudna i Stockholm

Publicerad 2017-01-30 17:26:50 i Allmänt,

  Inom några år, så kan 60℅ av alla bilar som rullar omkring i Stockholms innerstad vara förbjudna att köra omkring där. 

 Det är bara att konstatera att det är tufft att vara bilist. Nu kan man snart inte längre ta vägen genom Stockholms innerstad. Åtminstone inte om man har en lite äldre bil som jag. 
  Allt detta för att minska luftföroreningarna i Stockholmsluften. Idén kommer ifrån Norge. Där den tydligen praktiseras i huvudstaden Oslo.
  Själv tycker jag det verkar lite överdrivet. De bilar som rullar runt på Stockholms gator är ju ändå komma att bytas ut inom en inte alltför avlägsen framtid. Så varför stressa så. Men det är ju vad Stockholm r känt för. Så detta är väl bara ett av alla stressande beslut somde fattar i huvudstaden...
/Ma


60℅ av alla bilar förbjuds att köra i Stockholm

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela