Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Sverige saknar färsk brottsstatistik

Publicerad 2017-02-25 17:40:53 i Allmänt, Nyheter, invandring, politik,

  Efter den tids debatt som har varit och som började med att polisen Peter Springares Facebooksinlägg. För att sedan följas av nationalekonomen Tino Sanandaji nyutkomna bok. Så är det bara att konstatera att Sverige saknar aktuell forskning på huruvida invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken eller inte.

 Den statistisk som finns lär vara ifrån 2005 eller ännu längre tillbaka. Det är mycket som har hänt sedan dess. Så jag tycker verkligen att de vore på plats att ta fram ny aktuell statistik på detta område. Men det är väl alltför optimistiskt att hoppas att den statistiken ska komma före valet. 
  För jag tror att det blir svårt att komma tillrätta med de problem som finns i det inte finns ett korrekt underlag som pekar ut var finns och vad det är för faktorer som orsakar dessa problem. Man kan inte bara sitta och gissa vad problemet är och sedan vidta åtgärder mot det somman tror är orsaken till det. Visst,  har man tur och rätt i sina åtaganden, så har man ju sparat in ett antal kronor, men är det fel så har man istället gjort problemet värre. Så jag anser att det omgående bör fixas en ny Brå utredning med syfte att ta fram statistik om hur invandringens brottsligheten ser ut gentemot den svenska...

/ Ma


Invandrare och brottslighet

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela