Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Åtalet mot Peter Springare nedlagt

Publicerad 2017-02-17 17:34:23 i Allmänt, Nyheter, invandring, politik,

   Polismannen Peter Springares uppmärksammade Facebooksinlägg där han bl a konstaterade att invandrare stod för merparten av de brott som han hade haft hand om under veckan var INTE hets mot folkgrupp. Vilket han blev anmäld för. 

 Detta var något som jag förstod direkt att han aldrig skulle kunna bli fälld för när jag läste inlägget på FB. Det finns helt enkelt inget i det inlägget som kunde härröra till "Hets mot folkgrupp". Bara ett uppgivit konstaterade av var merparten av brottslingarna kom ifrån.
 Det är ju heller knappast någon nyhet att en mycket stor del av de som sitter i våra svenska fängelser är utlänningar i första och andra generation. Så varför skulle det vara annorlunda vid polisen som är första anhalten innan de hamnar i finkan? 
 För om det skulle vara så vore det ju väldigt konstigt. Så den där utredningen om Peter Springares eventuella hets mot folkgrupp borde enligt min åsikt hamnat i papperskorgen direkt...

/Ma




Peter Springare frias från hets mot folkgrupp

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela