Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Svenskt medborgarskap krävs

Publicerad 2017-08-08 17:03:48 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, Nöjen,

  Numera krävs det svenskt medborgarskap om man vill roa sig med att gå på Marinens musikkårs årliga konsert inne på Marinbasen i Karlskrona i slutet av augusti.

  Ingenting som är att rekommendera för turister och nyanlända att göra med andra ord. Frågan är väl nästan om inte någon eller några inom de grupperna känner sig diskriminerad och anmäler detta. 
  Det skulle i vilket fall inte förvåna mig. Den förstnämnda gruppen tror knappast gör sig omaket att göra det. Men den andra gruppen skulle jag knappast bli förvånad om det kommer in en anmälan från.
  Fast jag personligen är inte alls förvånad över att bara folk med svenska medborgarskap är välkomna. Så som läget är just nu vill nog knappast Försvarsmakten har med några utländska medborgare att göra. 
  Så tror knappast att ens en anmälan för diskriminering skulle göra vare sig från eller till. Utländska medborgare lär inte bli insläppta i vilket fall som helst.

/ Ma
  
  

Skriv inläggstext 

Marinens musikkår

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela