Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Varning för halka

Publicerad 2017-04-14 21:36:01 i Allmänt,

  Nu varnas det för halka. Det är ju just typiskt. Nu får man ju inte ens har dubbdäck på bilen om man vill köra lagligt. 

  I stora delar av landet har dock halkan slagit till. Även jag har insett att det kan vara halt. Speciellt när man har sommardäck på bilen.
  Fast jag tillhör ju de där som har upplevt den där tiden då det inte var tvång på vinterdäck på bilarna och därav fick lära mig hur man kör i vinterväglag med sommardäck. 
  Jag kan berätta att det var kunskaper som kom väl till pass idag, då jag skulle hem från Mitt Sommartillhåll. För då var det lite nysnö som yrde i luften och då är det också halt. Så varning för halka är befogad.

/ Ma


Varning för halka

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela