Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Årets aprilskämt Norrtelje Tidning

Publicerad 2017-04-02 11:00:00 i Allmänt, Regionalt,

  Årets aprilskämt i Norrtelje Tidning fick mig att undra hur duktiga de som jobbar där är på geografi när det gäller de övriga kommunerna i Stockholms län.

   Norrtelje Tidning försökte slå i oss läsare att Rimbo har genom en snabbt politisk kupp bytt namn till Västertälje.
  Ha-ha  April, april tänkte jag. Västergötland är ju en förre detta kommun som numera ligger i Södertälje. Så varför skulle stackars lilla Rimbo behöva stå ut med att byta namn till Västertälje. 
  Men vi får nog se om det var någon/ några som gickpå det. Jag gjorde det i alla fall INTE. Men jag skulle inte förvåna mig om det är de som gjorde det. Men i så fall kan de inte vara så värst vidare på geografi när det gäller dels historien om Västertälje som förut var en egen kommun och numera ingår i Södertäljes kommun. Så nu får vilka som visar sig har behov av att plugga på kommunerna i länet och dess historia...

/ Ma


Beskrivning av Västertälje
Norrtelje tidnings aprilskämt

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela