Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Palmemördarens hemliga arkiv hittat

Publicerad 2016-09-13 19:44:19 i Allmänt,

   Nu har det hittats 35 sopsäckar med tillhörigheter till Christer Pettersson som antas ha mördat Olof Palme. Det var ju han som först fälldes för att ha skjutit Olof Palme på Sveavägen för att sedan friades från att ha gjort det. I dessa sopsäckar har det hittats dagböcker och annat matrial som tillhört Christer Pettersson.
  Dessa 35 sopsäckar med Christer Petterssons ägodelar verkar vara något som polisens Palmegrupp varit helt ovetande om. De verkar helt entkel inte ha känt till dem. Men nu verkar det som om de har kommit frami ljuset. Det är ett filmbolag som har fått nyss om dem och tagit del av dem. De har tydligen planerat att göra en film om Chirster Petterssons liv och leverne.
  Varför dessa sopsäckar med Chirster Petterssons ägodelar kommer fram just nu, har jag ingen aning om. Men orsaken till att polisen inte har haft vetskapen om dem, tror jag är att sopsäckarna inte har förvarats på samma ställe som Christer Pettersson bodde på eller de platser där han hade sina tillhåll. Därför har ingen tänkt på dem.De har tydligen hamnat längst in i något källarföråd som ingen har tänkt på att leta. Antagligen för att ingen har ägt eller hyrt källarförådet. Hyr man ett källarföråd så brukar det ju vara av orsaken att man har prylar där och när man inte har det så säger man upp det. Man är i vilket fall som helst inte ovetande om det. Men det verkar det som om man har varit i detta fall.
  Nu får vi se om dessa svarta sopsäckar med Christer Petterssons ägodelar kan bringa något ljus över Palmemordet och om Christer Petterssons skuld eller oskuld i den frågan. Kanske finns lösningen på Palmemordet i dessa svarta sopsäckar. Jag minns att någon för länge sedan spåde att Palmemordets gåta skulle få sin lösning många mångar år senare. Kanske är vi där nu. För nu är det många år sedan det hände...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela