Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Nytt ubåtsvrak

Publicerad 2016-09-07 21:06:06 i Allmänt, Natur och friluftsliv,

 
 
  Nu vrakletarna på Ocean X-Team funnit något som kan vara ett nytt ubåtsvrakt i Stockholms skärgård. Det var i helgen som de fann det. Förra året fann de det ryska utbåtsvraket Som. Det nya vraket som de har hittat ligger djupt och i närheten av Stockholms Skärgård. Var vill inte vrakletarna på Ocean X-Team tala om för Norrtelje Tidning.
  Vrakletarna Peter Lindberg och Dick Åsberg på Ocean Team var utanför Åland för att leta efter ett vrak av en sovjetisk utbåt, då vädret blev för dåligt och de var tvungna att avbryta detta och ta sig tillbaka till svenska farvatten som de fann detta vrak.
  Vad det är för vrak är inte helt klart ännu. Men det kan vara en ubåt. Något vanligt vrak är det dock inte.För den formen  har det inte. Däremot har Ocean X-Team fått uppgifter om att det ska ligga ett vrak där och det verkar det ju som om det gör. Så nu återstår det att se om de lyckas fixa finanseringen av det hela. I så fall kanske de kommer att visa upp ett nytt ubåtsvrak inom inte allför avlägsen framtid...
 
/Ma

Liknande inlägg

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela