Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Veteranbilsrallyt överraskade mig

Publicerad 2016-10-01 19:25:42 i Regionalt,

  Diag när jag var ute vid Mitt Sommartillhåll blev jag överraskade över alla gamla veteranbilar och bilar från min ungdom som for runt på vägarna däromkring. Jag kunde förstå vad var för något på gång. Funderade på om det var någon träff hos någon veteranbills entuast i närheten. Men kunde komma fram till att det kunde vara någon sådan.
  Senare på eftermiddagen när jag kom hemt och loggade in mig på internet och Norrtelje Tidning fick jag förklaringen vad det var någonting jag hade sett åka på vägen vid Mitt Sommartillhåll. Det var inget mindre än Veteranbillsrallyt Kultursparken som jag helt ovetande hade sett åka förbi när jag höll på att greja i trädgården vid Mitt Sommartillhåll. Det var inte lite med bilar som for förbi och det var inte nya bilar som man är van vid åker förbi där utan det var bilar från min ungdom och barndom samt ännu äldre.
  Nu när jag har fått förklaringen vad det var för något så var det nog lite synd att jag inte tog fram kameran och fotade dem då de for förbi. Men jag hade ju inte räknat med att de skulle vara så många som jag upptäckte att det var och ännu mindre att de deltog i ett rally...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela