Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Hoverboarden började brinna

Publicerad 2016-10-22 21:26:45 i Regionalt,

 
 
 
 
 
 
  För bara några timmar sedan började en hoverboard som stod på laddning i huset mittemot mig att brinna. Det är ju långt ifrån den enda Hoverboarden som har börjat brinna och denna gång var det tur att det inte blev en storbrand i huset på andra sidan av parkeringsplatsen.   
  Ägaren till Hoverboarden var hemma och tog det rådiga beslutet att slänga ut Hoverboarden genom fönstret. Jag missade dock då den slängdes ut genom fönstret. Däremot fick jag  först höra sirener och sedan upptäckte jag att Räddningstjästen med två bilar körde in på gården där. För att det inte skulle vara nog med det hade i släptåg en polisbil. Vilket förvånade mig mycket. Det har väl hänt förr genom åren att det har börjat brinna i dessa kvarter. Men då har knappast polisen bemödat sig med att komma med. Men de gjorde de idag. 
  Bara det fick mig att förstå att det var något annorlunda denna gång. För detta är inte ett område som polisen brukar följa med Räddningstjänst och ambulanser på utryckning. Men jag tänkte att det kanske har blivit nya regler på detta ormåde. Det var först när jag kollade in lite webbnyheter som jag genast förstod vad som hade hänt i grannhuset och jag är faktiskt glad att de lyckades kasta ut Hoverboarden som brann så att en storbrand i huset mittetmot kunde undvikas. Tur att folk i grannskapet verkar ha fått utbildning i brandkundskap och hade sinnesnärvaro oatt göra detta. Annars hade detta kunnat sluta illa. Nu verkar det som om det hela verkar ha slutat väl i alla fall. Visserligen fick lägenhetsägaren följa med till sjukhus efter att ha inandats rök. Men det lär tydligen inte vara någon störra fara med honom om mina uppgifter stämmer. Men Hoverboarder är tydligen farliga saker. Även när de inte används...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela