Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ingen mer alkoholservering för Färsna 4H

Publicerad 2016-11-14 21:00:29 i Regionalt,

  I somras ägnade sig Tenniscafet i Societetsparken vilket drivs av 4H med bl.a Jan Emanuel Johansson åt att servera alkohol. Men det är slut med nu. För Riksförbundet har skickat en skrivelse till Jan Emanuel Johansson och 4H Färsna i Norrtälje där Riksförbundets generalsekretaren för 4H varit mycket kritisk till verksamheten i och med att det serverades alkohol där. Vilket strider emot 4Hs stadgar. 
  Det som har hänt är att i våras blev Jan Emanuel Johansson ordförande i 4H Färsna och han hade flera ideer på hur 4H Färsna skulle få bättre ekonomi och ett av dessa var att blåsa liv i det gamla tenniskafeet i Societsparken. Detta gick till så att genom Johanssons delägarskap i Norrtälje Nöjesgrupp AB skulle nöjesgruppen få driva klubb på uppdrag av 4H, som då arrenderar av tennisklubben. På så vis skulle Färsna 4H skulle då få del av vinsten.
  Men det hela var nog inte riktigt färdigtänkt. För i 4Hs stadgar står att någon alkoholförtäring inte ska förekomma. Det retade upp riksförbundet ordentligt. Men i det hela finns det faktiskt något som faktiskt har varit riktigt lyckat. Färsna 4H har lyckats vända sin usla ekonomi. Från att ha gått back med en cirka 30-40 000 har de nu en vinst på 60 000 kr. Kanske den vinsten som Riksförbundet inte är nöjd med. De kanske hellre hade sett att Färsna 4 H hade lagt ned. Ibland vet inte riktigt hur saker och ting egentligen är tänkt och hur folk resonerar. Men som läget är nu lär nog Färsna 4H bli kvar ett tag till. Det såg Jan Emanuel Johansson till, även om han vart utskälld på papper av 4Hs generalsekretare på Riksförbundet för 4H. Fast alkoholserveringen i Färsna 4H regi lär det tydligen vara slut på nu...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela