Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Militärt skyddsområde

Publicerad 2016-12-10 19:02:58 i Allmänt,

 
 
 
   Det är tydligen några som tycker att det jättekul och spännande att springa omkring på Militära skyddsområden. Åtminstone om man får tro våra tidningar. På ett av dem i Borlänge var de tydligen så pass otrevliga så att de knivskar en soldat som var där på övning. 
  På ett annat ställe i vårt avlånga land ägnade några illivilliga personer till att tvinga med sig en person till en Hemvärngård och där tvinga honom att tutta på den. Naturligtvis brann Hemvärnsgården ned till grunden. Så de som hävdar att våra försvarsområden inte är av intresse för andra än de som brukar vistas där anser jag har helt fel. Detta bevisar detta. De verkar som om de är högintressanta för några, jag vet inte vilka, men visst har jag mina misstankar. Men ännu har jag inte hört något om att de ska ha gripit någon för det.
  För det är ju så att att obehörigt vistas inom skyddsområde är straffbart. Så nu letar polisen efter de skyldiga. Den som brände ned Hemvärnsgården lär polisen ha tagit hand om. Men de andra i gänget som sägs ha fört bort mannen i fråga och tvingat honom att tutta på, verkar det som om polisen inte har fått tag i ännu. 
  Om det är frågan om samma gäng som förrut så kan bara konstatera att de har blivit lite försiktigare än de varit förrut, när i höll till i Stockholms trakten. För där haffade ju polisen dem. Men den här gången verkar det som om plisen inte hade räknat med att dessa områden skulle kunna få besök av dessa filurer. Fast numera är nog dessa områden hårdbevakade misstänker jag. För annars finns väl risken att dessa filurer slår till igen..
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2016-12-13 10:10:20

Oj oj, inte helt ok...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela