Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vatten på Mars

Publicerad 2015-09-28 20:51:46 i Spöken och andra oförklarliga ting,

  Kan det finnas vatten på planeten Mars. Det kan det finnas. Det är åtminstone vad forskarna nu är säkra på. NASA har säkra bevis på att det finns vatten på Mars. Kanske finns det liv på Mars också? Vem vet? Vi kansk inte alls har haft så fel i de gamla talesätt om marsinvidiver och att flygande tefat och dylikt skulle komma från Mars. Kanske börjar vi närma oss planeten Mars ordentligt nu och kanske även lyckas få en skymt av deras invånare.
  Spännande är det, även om det kanske skulle inbära slutet för vår civilisation. För vem vet om marsinvånarna skulle vilja ha något med oss jorden människor att göra. Med tanke på hur vi behandlar vår planet och varandra så är faktiskt inte så säker på att de alls vill ha något med oss att göra. Så det där med att hitta liv på planeten Mars kanske inte vore så jättehäftigt som en bunt forskare vill så oss att tro.
  Men bara det att det finns möjligheten till liv på denna planet är facinerande. Dessutom verkar det som det nu finns bevis på att det finns flytande vatten på planeten. Kanske är det så att forskarna har börjat inse att vår planet om ett antal tusen år är slut och då är slut för mänskligheten om vi inte hittar någon annan planet att bosätta oss på. Kanske är Mars en sådan planet som skulle kunna passa oss. Kanske är det detta denna forskning egentligen går ut på. Det skulle faktiskt inte alls förvåna mig. Det där med att det skulle finnas några marsianer som vill ha med oss människor på jorden att göra. Tror jag däremot inte mycket på...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-09-28 22:01:21

Nu är det nog inte marsianer vi pratar om utan små microorganismer som bakterier och så;)

Svar: Säkerligen är det så. Men det är ju så livet på vår planet lär ha börjat.
Ma

Postat av: Nett

Publicerad 2015-09-29 11:43:06

Spännande, tänk vad forskningen har gått framåt och hur mycket man vet idag sedan första människan satte sin fot där :)

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-09-29 21:32:48

Jag tror fullt och fast på att det finns någon form av liv någonstans i Universum. Vi kan inte vara helt ensamma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela