Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

En liten påminnelse

Publicerad 2015-10-24 18:51:54 i Allmänt,

 
 
 
 
  En liten påminnelse till alla. Inatt är det återigen dags att ställa tillbaka klockorna. Det är klockan tre inatt som klockan blir två och vi får tillbaka den där timmen som vi blev bestulna på i våras. För nu är det dags för vintertid igen eller normaltid som jag också har hört att det kallas för.
  Så nu kan man lugnt ligga kvar i sängen och dra sig en timme extra imorgon bitti utan att man ska känna att man prompt måste upp. Jag ska i alla fall passa på och ta en liten sovmorgon imorgon som den där extratimmen ger imorgon. Dvs jag tänker gå upp i vanlig tid och inte en timma tidigare imorgon. Det är återminstone som jag har förrutsatt mig. Jag ska också försöka att inte glömma bort att ställa om alla klockor till vintertid. Men jag brukar alltid missa någon. Få se vilken jag missar i år. Mobilen lär det ju inte bli. Men det finns några andra klockor i mitt hem som inte är uppkopplade till internet och de kan man lätt missa att ställa om. Så nu får vi se om jag fixar det eller icke.Återstår att se imorgon bitti då vi har fått tillbaka den där tillbaka den där timmen som försvann i våras...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-10-25 09:47:30

Vaknade innan klockan ringde imorse, inte vanligt!

Postat av: Veiken

Publicerad 2015-10-25 20:19:22

Vi hade koll, men inte våra kroppar. Vi vaknade tidigt som attan, men det är likadant varje år! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela