Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vad är på gång

Publicerad 2015-11-06 19:00:00 i Regionalt,

 
 
Den här grushögen dök upp vid min parkering för några dagar sedan. Kan man lista ut vad som är på gång hos mig denna vecka och en tid framöver.
 
Tittade jag ut genom fönstret på andra sidan så stod det en sådan här sak på gården och väntade på att någon skulle ta sig an den.
 
 
Dessutom dök det upp ett lass med asfalt för att tipas av med denna lastbil. Det var full fart på innergården där jag bor, som det kanske syns är det asfaltering av ytorna på gårdarna som pågår.
 
 
 
Så där nu har första delen av asfalteringsarbetet börjat bli klart. Nu ska den varma asfalten stelna och det betyder att man inte får gå på den. Det blev jag varse om när jag skulle ut en liten stund senare. Jag fick gå en omväg för att inte kliva i den nylagda asfalten när jag skulle iväg hemifrån och just nu är det avspärrat på gården. Ingen får åka vara sig ut eller in, för där står kravallstaket och spärrar vägen. Så nu funderar jag mest på¨var jag ska göra av min bil, då de senare kommer och ska asfaltera parkeringen där jag har den står. Den kan ju inte stå kvar då. Så jag får ut och ragga parkering i grannskapet. Få se om jag hittar någon. Får kanske höra mig för med de som fick sin parkering asfalterad denna vecka, var de gjorde av sina bilar. Just nu funderar jag bäst om jag kan hitta något finurligt ställe att parkera bilen på, utan att riskera p-böter...
 
/Ma
 
 
 
 
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela