Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Tenstaupploppens orsaker

Publicerad 2015-05-26 19:39:40 i Nyheter,

  Nu har det börjat talas om orsakerna till upploppen i Tensta i fredags, då polisen blev utsatta för stenkastning bl.a. Orsakerna ska ha sin grund i att upploppet är  en hämnd mot polisen vilka anklagas för att trakassera Tenstaborna. Polisen däremot hävdar att det har sin grund i något annat.Polisen har bl.a gjort vissa ingripande mot mopeder och något som kallas målvaktsbilasr vilket är bilar som används för att begå olika brott och ett antal knarkrelaterade gripande gjort. Därtill har också polisen i torsdags tagit en del knark som var gömd på olika ställen i Tensta centrum och detta framför näsan på knarkförsäljarna. De blev nog ganska rejält förbannade på polisen och detta tror polisen är orsaken till det som har hänt i Tensta.
  Men då får man fråga sig om detta sätt är acceptabelt för kriminella individer och att det ska leda till sådana här saker. Frågn är väl om några kriminella individer ska få hindra polisen från att jobba. För det är just jobbar polisen gör, när de tar knarket mitt framför näsan på knarksäljarna och gör ingripande mot målvaktsbilar och mopeder som används vid brott.
  Fast egentligen är det väl inte så mycket att förvåna sig över att polisen blir behandlad så där. Det är ju en så kallad no-go zone och snart ska väl inte ens polisen kunna göra sitt jobb där. Det är väl så med så kallade no-go zoner att de styrs av krimminella som har tagit över området totalt och då är väl knappast polisen välkommen dit. Åtminstone har jag för mig att det är så man definerar no-go zone. Dvs inget för den vanlige medborgaren att vistas i...
 
/Ma

 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Augusta

Publicerad 2015-05-28 08:39:16

Tensta, det är ett område som egentligen är fint men kanske inte direkt just i centrumet, som är litet. Långsmalt stråk. Här finns ett stort fint bibliotek, badhus med flera bassänger. Var där med min dotter och hade babysim. Vi skulle gå in i bastun efteråt och då hade någon skitit i den :)
Har en nybyggd fritidsanläggning med bl.a. kickboxning, teaterverksamhet för barn. Då barnen spelar upp sitter du som i en teatersalong och tittar. Min dotter gick där några terminer då hon var liten.
Dessutom finns där 4H med hästar, kor, get m.m. Då min dotter gick där fanns 4 hästar. Fritidsgård som är gratis efter skolan finns där, med spel, tidningar och man kan köpa billig smörgås osv.
Runt Tensta finns Järvafältet, en sommargård med aktiviteter, den ligger som mot Akalla. Egentligen inget fel på Tensta utom att det lilla centrumhuset i mina ögon har trista affärer men de är internationella dragning mot Mellan Östen.
Låter som jag bor i Tensta, nej det gör jag inte.

Skulle ta tunnelbanan från Rissne, där börjar bli ett nytt Tensta. Polisen hade varit där i centrum och det var 30 - 40 st unga arga män som sprang efter polisbilen.

Men jag ler lite grann då jag läser vad du skriver eftersom vi följt varandras bloggar, trodde du gillade Miljöpartiet :) Jag gillar varken Miljöpariet eller SD.


Svar: Jag är varken Miljöpartist eller SD. Men jag vet mycket väl vilka som är det i min hemkommun och vilka som styr där. (Norrtälje).
Ma

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-05-28 09:30:00

Skulle kunna uppröra dom lite om dom blivit av med bilar och lager av knark...

Svar: Jag tror att polisens beslag av knark var en bidragande orsak till det. Knarkhandlare är lättirriterade...
Ma

Postat av: Jessica Högberg

Publicerad 2015-05-29 10:02:34

Har hört detta oxå... hoppas polisen är beredda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela