Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Sommartid

Publicerad 2014-03-29 19:24:48 i Allmänt,

 
  Nu är det snart dags att ställa om till sommartid. Klockan två inatt blir klockan tre. Jag tycker det känns som jag blir bestulen på en timma varje gång detta händer och nu inatt så ska jag tydligen bli utsatt för denna stöld igen. Fast jag kanske inte ska kalla det stöld. De förvarnar ju om det och jag får ju tillbaka min timme i höst, då vi ställer om till vintertid. Kanske ska kalla det för egenmäktigt förfarande av tid?
 I vilket fall som helst blir jag av med denna timme inatt, vare sig jag är med på det eller inte. Jag får helt enkelt finna mig i detta. Trots att jag inte gillar detta. Det där med sommartid och vintertid tycker jag är ett av de mest dumaste påhitt från högre ort som har införts. Fast de som införde det tycker säkerligen att det är toppen att bli av med denna timme inatt. Själv tycker jag bara att det besvärligt...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gilla

Publicerad 2014-03-29 22:25:18

Jag tycker faktiskt att det är skönt att det blir ljusare under kvällarna och dagarna längre.

Sv: Ja, där ser du att jag kan slita mej från datorn. Sibbe klagar och säger att jag sitter vid den alldeles för mycket.

Kram/Gilla

Postat av: Nett

Publicerad 2014-03-30 12:50:06

Jag passade på att ställa om klockorna innan jag gick o la mig :) Ha en fin Söndag!

Svar: Det gjorde jag också, men jag missade två. Men de har jag ställt om nu..
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-03-30 17:41:27

Jag vill ha sommartid året om! Alltid lite ljusare kvällar! Det tycker jag skulle vara toppen! :)

Svar: Det skulle nog passa mig också...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela