Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bilbränder igen

Publicerad 2014-06-29 20:39:06 i Regionalt,

  Nu igen läser jag att de har ägnat sig åt att bränna en bil vid Ledinge pendlarparkering. utanför Norrtälje Jag tycker det inte var länge sedan det brann sist där. Minns också att en person som jag känner fick sin bil uppeldad där. Så nu är det tydligen att bilvandalerna är på gång igen. Bäst att akta sig för att använda den parkeringen. Det verkar farligt. Åtminstone för bilen. Kanske även för ägaren om man nu skulle råka få syn på någon som tänder på där. Man vet aldrig.
 En sak är dock säker jag kan inte förstå vad det är som får folk att vilja elda upp bilar på detta vis. Att bilar stjäls har jag mera förståelse för, även om jag inte försvar det. För någon försvarsbar handling är det inte. Men varför ska det eldas bilar än här och en där i vårat avlånga land. Protest säger några. Jag förstår inte vad de protesterar mot, de som gör på detta vis.
  Jag förstår överhuvudtaget inget av detta meningslösa sysselsättning. Det verkar som om folk numera sysselsätter sig med det ena mest meningslösa och kostsamma sysselsättningen än den andra. Kostar det inte deltagarna själva något så är det samhället som får betala och oss övriga. Kan inte dessa vandlarer hitta på något meningsfullare att göra än att bränna bilar. Tyvärr verkar det inte som det. För hur kan det annars komma att det ännu inte har blivit något slut på detta okynne...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2014-06-30 07:44:10

Håller med dig! helt meningslöst! Här slås de nyreparerade busskurerna sönder igen..Kramiz

Svar: Fy vad onödigt. Kostar bara oss skattebetalare en massa pengar. Kan de inte hitta någon meningsfullare sysselsättning...
Ma

Postat av: Erica

Publicerad 2014-06-30 13:45:59

Där jag bodde förut brändes det bilar lite då och då. Inte kul alls! :/

Svar: Kan inte varit roligt att bo i närheten av dessa bilbränder...
Ma

Postat av: dack-dack.com

Publicerad 2014-07-01 10:35:06

Håller med dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela