Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Sommartid!

Publicerad 2013-03-30 18:22:02 i Allmänt,

  Inatt är det dags för sommartid. Dvs nu är det dags att ställa om klockan inatt. När klockan blir två ska den dras fram en timme. Så inatt kan vi känna oss bestulna på en timme. Jag känner mig redan som om någon tänker stjäla en timme av min påskledighet. Jag inte alls nöjd med det och är fortfarande en stor kritiker av detta dumma påhitt som kallas sommartid. Tvi, är nog vad jag kallar det. Jag fullständigt avskyr detta med att ändra klockorna bara för att några styrande har kommit på den iden. Jag inte nöjd med detta och ser helst att de slopar detta. Men får väl finna mig i eländet sommartid.
Inte nog med att de vill att man skall vara uppe till klockan två för att ändra på klockan, ifall man nu inte är uppe till klockan två. I annat fall får man försöka med att ställa om klockorna innan man går och lägger sig alternativt ställa om de dagen efter. Bara det där med att komma ihåg att det är sommartid är hopplöst. Just nu hoppas jag bara att jag inte glömmer bort att ställa om dem. Så det går bra att påminna mig imorgon om detta också. Visserligen ställer säkert mobilen och datorn om sig. Sen har jag tyvärr ett antal andra klockor som jag nog måste ställa om själv misstänker jag. De brukar vara de som är besvärligast. Min gamla klockradio tror jag nästan är värst i det fallet. Den brukar inte gilla att man ändrar tid på den. Den blir så besvärlig då. 
  Så det är inte bara jag som inte gillar sommartid. Även en del gamla klockor tycker att det är besvärligt. Men det är ingenting i jämnförelse med när man ska gå över till vintertid. Det är ju ännu värre. För då drar man ju inte fram klockan en timme, utan då skall den tillbaka en timme och det medför ju att en del klockor med gamla urverk måste dras fram ett helt dygn och är det sen så att de har datum och månad i sig också, så blir man tvungen att dra fram dem ett helt år. Urjobbigt och urlöjligt. Fy vad jag hatar sommartid och vintertid samt allt besvär den för mid sig...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-03-30 20:38:20

Jag älskar sommartid. Ljusare kvällar är härligt. Jag önskar att vi hade sommartid året om. Då skulle vi slippa ställa om klockorna :) :)

Svar: Även jag älskar sommaren. Men att ställa om klockorna tycker jag är botten. Det borde förbjudas. Det där larvet. Annars kan det gärna få vara sommar året runt för mig...
Ma

Postat av: Nett

Publicerad 2013-03-31 07:58:01

För mig blev det bra, det blev en timma mindre att arbeta och ändå fullt betalt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela