Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SD får toppnotering

Publicerad 2013-03-08 20:48:00 i Nyheter,

  Den visar att SD får toppnotering och alliansen dyker ner till ynka under 40%. De hamnar på 39,6%  SD får med sin nya toppnotering 11%. Vem hade trott att ett sådant enfråga parti skulle kunna kamma hem så många välrjarsympatisörer? Inte jag hade trott det. Men det verkar som om svenska folket gillar deras burdusa framtoning, som t.ex slåss med järnrör och utsluta sina egna ur leden och annat tjafs som de har hållit på med. Fast visst kan man ju finna det underhållande. Men det är ju knappast så att man skulle vilja ha dem i beslutande ställning för det. 
 Alliansen har tapppat allt underhållningsvärde och verkar mest dala nedåt och nu verkar det som den senaste utspelet med Maramö inte var något att hurra för. Det gick inte hem alls hos befolkningen. De rödgröna verkar att klara av att hitta fler väljarsympatisörer. De hamnar på 48,1 %. Men de ska ju inte inbilla sig att de klarar sig utan de övriga partierna om det hade varit val idag. Visserligen hade Alliansen fått lämna ifrån sig regeringsmakten men som vågmästare hade de fått Sverigedemokraterna och det är nog inte det de högst av allt önskar sig. Helst vill de väl sitta där med en majoritet. Dvs över 50% eller mer...
 
/Ma
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-03-09 06:55:13

Jag är inte alls förvånad...Jag minns ju hur det var med Ian och Bert! Det är precis samma fenomen vi ser idag...Kramiz

Svar: Visst är det samma fenomen. Vi får se om det slutar på samma vis som med Ian och Bert...
Ma

Postat av: Augusta

Publicerad 2013-03-09 10:57:28

Men hade du inte samma inlägg för någon vecka sedan?
Själv är jag så trött att läsa om SD, järnrör, cementerat rasism, jakt på papperslösa m.m.

Vad jag tycker är hemskt i samhället är att t.ex. det finns så mycket heroin i omlopp. Jag lider med folk som är missbrukare. Kan inte vara trevligt. I vilken del av världen man än bor i.

Tror att höra hela tiden om cementerat hit och dit tar bort fokus på de riktiga samhällsproblemen.

Svar: Visst har jag haft inlägg om detta förrut, dock inte samma. Orsaken till att jag inte skriver om t.ex heroin o.dyl. beror på att jag tycker att jag har alldeles för lite kunskap om sådana ämnen. Jag saknar verkligen verklighetesanknytning i det fallet och lämnar detta till de som verkligen kan detta
. Den politiska sfären anser jag mig dock ha goda kunskaper om och har därför också en hel åsikter om det. Detta gäller inte bara SD utan även de övriga pariterna och det förekommer inom den världen...
Ma

Postat av: Nett

Publicerad 2013-03-09 16:23:50

Det är skrämmande att de får sådana resultat, hoppas att de inte går upp allt mera.

Svar: Visst är det skrämmande. Speciellt när man verkligen granskar deras partiprogram. Det är inte bara i invandringsfrågan de är extrema...
Ma

Postat av: Becka [fotoblogg]

Publicerad 2013-03-09 16:29:25

Blir inte förvånad...
sv: Åh, tack så otroligt mycket käraste du! Jag blir så väldans glad.
Lördagskramar. ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela