Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Internettrassel

Publicerad 2013-07-29 13:15:20 i Allmänt,

  Efter ett par dagar med internettrassel har jag nu lyckats komma tillbaka till etern med ett nytt modem. Få hoppas det inte krånglar också. Igår kunde jag inte komma ut på vare sig mobilen eller på vanliga datorn och kunde således inte leverea något inlägg till Er. Men idag verkar det som om miit nya modem gjorde susen. 
  Det där med datorer och trilskande modem är jag inte ensam om det har jag förstått. Det verkar som om internet ligger nere lite varstans och att datatrafiken just nu går lite hackigt lite varstans. De som kan det där skyller på åskan som har varit. Men jag vet inte riktigt om det verkligen är åskan som är boven i dramat. Jag gissar att det hela i stället beror på dålig utbyggnad av telenätet och en datatrafik som de egentligen hade tänkt sig. Men det är ju inte så vidare väder och då vill väl alla vara ute på nätet och surfa gissar jag. 
 Ringde till och med till supporten på hos en av våra stora internetleverantörer på morgone och de talade om för mig att man kunde upplevla problem med datatrafiken både på mobilen och övrig datatrafik och som vanligt så jobbade de för att avhjälpa felet snarast. Jag undrar vad snarast är i deras värld. Gissar att det nog dröjer några dagar till innan detta är avhjälpt. Men för min del avhjälpte jag problemet med att skaffa mig ett nytt modem till ett annan operatör. Hoppas det hjälpte. För nu gav jag upp det...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela