Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Radiotjänst börjar jaga internetanvändare!!!

Publicerad 2013-02-27 18:36:29 i Nöjen,

 
 
  Nu har Radiotjänst börjat att jaga datorinnehavare också. Att de jagade folk som innehar TV utan att betala avgift för detta är ju inget nytt. För det har de ju alltid gjort. Åtmsintone så länge jag kan minnas. Fast det var inte länge sedan de sa att Radiotjänst inte skulle börja jaga nya licenspengar än på ett tag.
  Det är tydligen bortglömt nu. För nu har de börjat ringa runt till folk som inte betalar Tv och Radio avgift och välkomnat dem som kunder ifall de svarar JA på frågan om de har internet. Så nu är även internet belagt med TV-avgift. Radiotjänst har börjat arbetet litet försiktigt och beräknas komma igång med detta ordenltigt på fredag. Så har man inte betalt TV-avgift så kan man räkna med att få ett samtal från dem där de vill ha en som kund.
  Skönt att de inte kommer ringa till mig. Jag har betalt min TV-avgift. Fast jag tyckte den var både onödig och dyr. Jag tittar så lite på TV så känner inte att jag har så stor lust att betala så mycket för det. Men man skulle börja för att få valuta för TV-avgiften. Förr trodde jag att det skulle gå att komma undan TV-avgiften bara man inte hade en TV-apparat hemma. Men det är tydligen fel. Det räcker med en smartphone så skall man betala TV-avgift.
  Eftersom jag både har smartphone och dator, så är jag tvungen att betala TV-avgift även om jag slänger ut dumburken. Det är innebörden av den nya licenslagen. Det har jag förstått nu...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2013-03-07 12:42:27

Hej!Tack vännen för vänliga ord hos mig.
Apropå,Radiotjänst ska de ge fan i datoranvändare.Vi betalar redan Bredband och Tv licens!
Kram,Inger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela