Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fototutmaning

Publicerad 2013-02-16 19:04:51 i

 
 
  Det är Fotoutmaning hos Ama de Casa och temat är boende. Vad ska det visas upp för boende i denna blogg då? Jag har bestämt mig för visa upp Norrtäljes skandalboende. Finns få boenden som har varit med om så mycket skandaler som denna boendebyggnad. Först var det Stadshotell. Bara det är väl skandal i sig. Men sen byggdes det om till bostäder och skandalen escalerade ordentigt. De som hade köpt sina bostadsrätter där vart grundlurade och hur det nu står till med ägarförhållanderna till det Gamla Stadshotellet i Norrtälje är jag faktiskt inte riktigt säker på. Men det finns nog att googla fram på nätet för den som är nyfiken. 
  Detta blir mitt bidrag till Fotoutmaningen hos Ama de Casa.
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2013-02-16 19:52:33

Tack för ditt bidrag! Men alla stadshotell har nog upplevt både det ena och det andra ;-)

Nu ska jag koncentrera mig på Schlagern :-D

Postat av: Augusta

Publicerad 2013-02-16 23:14:29

Skandaler! Huset är så vackert!
Måste nog åka till Norrtälje någon dag :)

Kram

Svar: Välkommen till vackra Norrtälje. Hoppas Du får en trevlig vistelse här...
Ma

Postat av: emma

Publicerad 2013-02-17 10:02:00

fin bild

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-02-17 10:03:01

Så lustigt! Av en ren tillfällighet råkade jag idag skriva bl.a om just den byggnaden (se bloggadressen som medföljer denna kommentar). Många turer på senare tid för det gamla stadshotellet. Fin bild förresten! :-)

Svar: Visst har det varit många turer runt Stadshotellet. Jag är verkligen glad att jag inte bor i någon lägenhet där...
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-02-17 17:48:36

Jösses, vad bra att du påminde mig. Jag har totalt glömt bort det. Tur att huvudet sitter fast! :) Vilken skandalbyggnad.... Den ser ju så fin ut, men skenet verkar bedra!

Svar: Visst ser det ut som fint boende...
Ma

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-02-17 23:42:59

Fin bild =)

Svar: Tack så mycket! Visst gjorde den det =)

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2013-02-18 15:28:22

Hejsan!
Jag hade inget bidrag till Ama de Casas tävling.
Jag trivs med mitt boende fastän grannarna ovanpå slänger ner fimpar o div.Men det passar inte i en tävlan om sämsta boende,när man trivs.
Kram,Inger

Svar: Även jag trivs med mitt boende. Fast jag bor ju inte i Gamla Stadshotellet. Men man behövde ju inte tävla med sitt eget boende stod det ju i reglerna...
Ma

Postat av: Koffe

Publicerad 2013-02-22 21:32:10

Skandaler på skandaler.. hur ska det sluta. Vackert foto iaf. Gillar hur du har komponerat bilden. Vattnet och isen..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela